18 oktober 2012

Vårlägret är bokat!


Nu kommer nyheten ni alla har väntat på! Kanske inte så mycket till nyhet men jag tycker det är kul i alla fall :) Nu har jag bokat träningsläger för våren. Den 13/2 drar jag till Cypern och till staden Limassol. Kanske lite i tidigaste laget men det är skönt att ha det klart. Har lyckats hitta bra priser på allt så då kände jag att det bara var att slå till :) Jag har hittat ett hotell där hotellägaren (tror jag att det är) själv är cyklist och vi har kommit riktigt bra överrens redan! Han har fixat ett tokbra pris på boendet och även sagt att om jag kan få dit lite andra så kan han även ge dom lite rabatt. Tanken med att dra till Cypern är att vad jag förstått så är det lite mtb-Mecka på våren. En hel del duktiga mountainbikecyklister drar ner dit och tränar och....tävlar! Det är även en del av min plan, att köra Sunshine Cup som jag tror kan bli en grym erfarenhet! Hotellet ligger en kvarts cykeltur från tävlingsområdet så det ska nog bli kanonbra! Blir borta till 12/3 så nästan en månad! Här kommer lite bilder på hotellet.




Jag flyger ner med Austrian airlines, man flyger Stockholm-Wien och sedan Wien-Larnaca. Sen går det bussar till Limassol. Flyget går på 2100:- tur och retur plus 500:- per väg för att ta med cykel.
Flyget hittade jag via www.flygresor.se
Boendet finner man på deras hemsida www.estellacyprus.com 
Maila dom på mail@estellacyprus.com och hälsa från mig så blir det lite billigare :)
Jag kommer betala lite drygt 6 papp för hela den tiden jag kommer vara där. Då får jag en liten lägenhet med kök och dusch. Men man behöver ju inte vara där såå länge om man inte vill ;) Jag frågade min cypriot angående landsvägscyklande och det fanns goda möjligheter även för det!

Det låter inte helt fel va?!  

3 kommentarer:

  1. Ganska avis på dig. Kanon rolig cykling där och ett stort + att det inte är så mycket bilar när man kör lvg. Tommy.

    SvaraRadera
  2. Det är bara boka och hänga på! :)

    SvaraRadera
  3. Grymt Jesper, det där gör att man längtar ännu mer :)

    SvaraRadera